Életmód program

Kedves Olvasóm!

Ha érdekesnek találja az alábbiakat, vagy felismeri e gondolatokban a saját problémáját, kérem, keressen bátran az alábbi elérhetőségeken:

ditroi.maria(kukac)callanetics.hu Mobil: +36209256510 

Ha a Skandináv Egészségprogramról többet szeretne tudni, kattintson az alábbi írásban található linkekre, és kérem, hívjon, vagy írjon, szívesen segítek!

 

Lehet, hogy kicsit „elcsépelt”, vagy akár unalmasnak, általánosnak tűnik írásom címe, de, kérem, gondoljon bele, milyen fontos az, hogy jól érezzük magunkat!

Jó lenne, ha csupán egy ilyen felkiáltó mondattal kitisztulna az ég, a nap ránk szórná fényes sugarát, és minden problémánk egyszerre megoldódna!

De tudomásul kell venni, saját, jó közérzetünkért mi is felelősek vagyunk, tenni kell érte!

Tudom, sok minden befolyásolhatja hangulatunkat, érzéseinket, tettrekészségünket!

Nem vagyok pszichológus, így csak saját tapasztalataimról tudok, szeretnék egy-két gondoltot megosztani!

Illetve látom a körülöttem lévők viselkedését is, és ha ismerjük őket elég régóta, akkor már ránézésből is meg tudjuk állapítani, hogy most feszült, ideges, szétszórt, egészséges, jó kedve van, jó erőben van, tettre kész? Stb.!

Arcvonásaiból, mozdulataiból, mozgásából, válaszreakciójukból látom mind ezt! Gondolom Te is így vagy ezzel!

Fentiek nagyban befolyásolják saját kedvemet, érzéseimet, hozzáállásomat valamihez, vagy valakihez!

Nagyon nagy türelem kell ahhoz, hogy ha rossz a kedvem, akkor is nyugodtan, kedvesen tudjak kommunikálni a hozzám fordulókhoz!

Vajon mitől lehet rossz kedvem?

Csak egy-két példát sorolnék fel:

  • Ismert betegség
  • Feltáratlan betegség
  • Kevés mozgás
  • Kevés folyadék fogyasztása
  • Sok édesség fogyasztása
  • Elhízás
  • Kevés friss levegőn való tartózkodás

 Mentális problémák:

  • Állandó feszültség, idegeskedés megléte (bár szervi probléma is okozhatja)
  • Örömforrás hiánya
  • Szeretethiány
  • Magány
  • Kevés, vagy rossz alvás, vagy mindkettő egyszerre
  • Kevés kikapcsolódás, pihenés (mókus kerék szindróma)
  • Számodra nem megfelelő munka választása
  • Számodra nem megfelelő munkahely választása
  • És még sorolhatnám, és sorolhatnád!

Jó és rossz közérzetünket egyformám befolyásolják mentális és szervi problémáink, sőt ezek kölcsönhatásban vannak egymással!

Ezért tudatosan figyelni kell a jelekre: feszültség esetén mi történik gondolkodásunkkal, tudunk-e helyesen dönteni, gyomrunk milyen állapotba kerül, haragszunk-e magunkra, vagy másokra, stb.?

Ha ezeket meg tudjuk figyelni, már tettünk egy lépést a javulás irányába!

Az érzetek, érzések az idegrendszer közvetítésével, segítségével válnak tudatossá.

Az idegrendszer kiválogatja azt a sok millió információt, ami minden másodpercben ér bennünket, és elraktározza, amiről feltétlenül tudnunk kell.

Ez egy bonyolult „szerkezet”, mely minden szövethez elér, és minden szövetből szállít információt. Az idegsejtek kapcsolatban állnak egymással, a szövetekkel, az érzékszervek receptoraival (érzékelőivel) és az agyban vagy a gerincvelőben elhelyezkedő irányító központokkal.

Az idegrendszer megfelelő központja jelzi – többek között - az éhséget, a jóllakottságot, az ételek illatát, színét, stb. és az ezekkel kapcsolatos emlékképeket.

Irányítja a megfelelni vágyást, a szomorúságot, az örömet, a hiányérzeteket stb., és a szervezetben zajló kémiai és elektromos folyamatokat.

De mi van akkor, ha ezek az ingerületek nem jutnak el a megfelelő helyre, mert sejtjeink olyan állapotban vannak, hogy nem képesek már felfogni, nem képesek az információt továbbítani, nem képesek a szükséges tápanyagokat bejuttatni a sejtbe, és nem képesek a felesleges salakanyagokat kiengedni a sejtből, csupán azért, mert már nem elég rugalmas a sejtfal!?, és ez által nincs biztosítva az átjárhatósága!

Ha erről szeretne több információt hallani, olvasni, kérem, kattintson ide: 

https://www.zinzino.com/2006200855

Az idegrendszert működése szempontjából két nagy részre oszthatjuk:

Szomatikus: akaratunktól függő idegrendszer. A külvilág ingereit felfogó, a vázizomzat akaratlagos működtetésével válaszoló idegrendszeri rész.

Vegetatív (autonóm): az akaratlagosan nem befolyásolható szervek működését irányító idegrendszeri rész.

A vegetatív idegrendszer működése szempontjából szintén két részre osztható: szimpatikus, és paraszimpatikus idegrendszerre.

A szimpatikus idegrendszer fokozott aktivitása a szervezetet erőteljesebb munkavégzésre ösztönzi, melyhez a szervezet felhalmozott energiáit használja fel.

Többek közül ezzel magyarázható az ideges ember állandó tettre készsége. Fokozottabban él benne a menekülési és védekezési reflex, így folyamatosan felhasználódik felhalmozott energiája.

Gyakran fokozott a szívműködése, emelkedett a pulzusa, vércukorszintje, vérnyomása.

Egy részük ilyen állapotban nem tud enni (remeg a gyomruk), de szerveink folyamatos működéséhez szükség van az energiára, így a tartalékot használja fel, ezért fogy.  

http://www.zinzino.tv/videos/489adcb8111ae5c6c0/viva-presentation-movie-hu-voiceover

A másik részük, pont azért eszik, mert ehhez a tettrekészséghez szüksége van plusz energiára. Az ő esetükben valamiért nem a felhalmozott energia hasznosul. Ez általában a vegetatív idegrendszer más „impulzusaira” vezethető vissza (pl. helytelen énkép, szeretethiány, stb.)

A paraszimpatikus idegrendszer esetén a szervezet az energiaforrásokat raktározza. Az idegrendszer az emésztésre koncentrál. A szívműködés lelassul, a légzés ritkábbá válik, a vérnyomás csökken, a cukor raktározódik, a pupillák és a hörgőcskék beszűkülnek. 

Prof. Dr. Paul Clayton: Lean Shake:

http://www.zinzino.tv/videos/189adcb81118e1c490/leanshake-with-dr-paul-clayton-hu-voiceover

Attól függ, hogy melyik idegrendszer működése van túlsúlyban, érzünk éhséget, vagy jóllakottságot.

A szimpatikus idegrendszer túlsúlya esetén éhesek vagyunk, paraszimpatikus működés esetén jóllakottak!

Ha fenti összefüggéseket elfogadjuk, az idegrendszernek elég erőteljes befolyása van testünk optimális súlyára. Ezért törekedni kell az egyensúly elérésére, és megtartására!(Megfelelő táplálkozás, jóga, relaxáció!)

https://fitality.hu/spl/661396/Joga-DVD

Mi is az optimális testsúly?

Az optimális testsúly alatt nem a divatlapokból felénk kacsintó vékony, fiatal lányok testsúlyát, formáját kell követnünk. Hiszen testsúlyunk több tényező függvénye. Befolyásolja életkorunk, alkatunk, izmaink mennyisége, „testsúlyunk” élettörténete, eddigi életmódunk.

Általánosságban elmondható, az az optimális testsúly, melyben egészséges a szervezetünk, jól érezzük magunkat a „bőrünkben”, és általános fizikai és szellemi teljesítőképességünk jó. (Tehát jó a kedélyállapotunk, nem fáj a fejünk, nem lihegünk egy kis séta hatására, nem dagad be a lábunk tánc, vagy kirándulás után, lehajolva be tudjuk fűzni cipőnket, és van kellő kedv és energia az otthoni háztartás elvégzésére, gyermekinkkel, házastársunkkal való törődésre.)

Ha mégis kell egy számítási mód, akkor a jelenleg általánosan használt képlet a következő: magasság cm-ben, -100, -10 %.

Konkrét példával élve, számomra ajánlott testsúly a következő:

163 cm-100=63 -6,3= 56,7 kg. Mint említettem, ez egy általános képlet. Nos, én akkor érzem jól magam, ha kb. 55 kg körül mozog a súlyom.

Az átlagtól -20 %-kal eltérők soványak, + 20 %-al túlsúlyosak. 20 % feletti eltérés negatív irányban alultápláltságot, pozitív irányban elhízást jelent.

Ajánlatos mindig ugyan azon a mérlegen, ugyan olyan körülmények között, ugyan abban az időpontban (legjobb reggel), minimális ruházatban mérni testsúlyunkat. Kéthetente, de havonta egyszer érdemes ellenőrizni, mert a mérleg nem csal! Lehet, elviseled, hogy egy kicsit szorosabb a szoknyád, látványra egy kicsit nagyobb a hasad, felveszel egy testet takaró felsőt, de, sajnos, ez már azt jelzi, elindultál a hízás irányába!

Az elhízás viszont nem csak esztétikai kérdés! Az orvosok is azt javasolják elsőre, hogy „Kérem, mozogjon többet, adjon le egy kicsit a testsúlyából”!

Az egészségünk, a belső szerveink egészsége szempontjából első sorban a derekunk-hasunk körül megjelenő párnácskáira kellene figyelnünk!

Derék-haskerület aránya megmutatja, hogy milyen mértékű a hasüregi szerveink elzsírosodása, mely által kevesebb táplálékhoz jutnak sejtjeink, és a méreganyagok sem tudnak eltávozni erről a területről, tehát belső szerveink működése egyre rosszabb! Szívbetegség, cukorbetegség, magas vérnyomás, emésztési-, felszívódási-, keringési, stb. problémáink lesznek.

Az alábbi linken különböző tornaprogramokat találhat:

https://fitality.hu/spl/774392/Callanetics-DVD

Helyes táplálkozással, mozgással, megfelelő folyadékbevitellel lehet segíteni!

Derék/haskerület kiszámítása: a derék körfogatát el kell osztani a csípő (csípőlapát-köldök vonala) körfogatával. Pl. 76 cm/90 cm = 0,84 %.

Ideális értéke: 0,8 %. A 0,85 % feletti érték emelt inzulinszintre utal, sürgősen el kell kezdeni az edzéseket, és megfelelő diétát kell alkalmazni! A megfelelő étrenddel csökkenthetjük a vér koleszterin szintjét, az aerob és anaerob (állóképességi) edzéssel a hasüregi zsírraktárakat, ezzel a szívbetegségek kockázatát.

Figyelem: nagy türelem, kitartás kell hozzá, mert a „depo” zsírokat a legnehezebb ledolgozni!

Érdemes tudni, hogy az erőteljes anaerob edzés, és az éjszakai pihentető alvás ösztönzi a testet a növekedési hormon termelésére. (A növekedési hormon az elraktározott zsírból nyeri az energiát.)

Túl alacsony érték nincs meghatározva, így semmi kockázata nincs a karcsú derekaknak, és a lapos hasnak!

A helyes táplálkozáshoz ajánlott irodalom:

Prof. Dr. Paul Clayton Phd. klinikai farmakológus, aki világszinten elismert szakember, kutató és tudós különböző területeken, de főleg a táplálkozás tudomány területén. Több tudományos könyv írója. Pl.:

  • Ne gyulladj be! A krónikus gyulladás, mint a betegségek fő oka, és az általa okozott károk elkerülése!
  • Legyen az ételed a „gyógy-szered”! Új út az egészséghez, gyógyuláshoz és boldogsághoz!

Az ismeretlen eredetű betegségről egy-két gondolat:

Még nem tudod, hogy beteg vagy, csak állandóan rossz a közérzeted! Állandóan fáradt vagy, gyenge, és kedvetlen! Érdemes kivizsgáltatni Magadat, és ha a laboreredmények különösebben nem mutatnak ki semmit, akkor más utakat kell keresned.

El kell gondolkodnod az eddigi életeden, hogy mi volt az, ami tetszett, örömet okozott, és mi az, ami állandóan nyomasztott, idegesített, kifárasztott! Mire, kire jutott időd, mire/kire nem, hogyan táplálkoztál, stb.?

Prof. Dr. Paul Clayton: https://youtu.be/EVNcU81TW-4

Prof. Dr. Paul Clayton: A rostok szerepe  https://www.youtube.com/watch?v=waSEiEX5_6Y&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1NGj_pQI3FdQfLhbADM8E9fTLK9F4nZfhkQgitaadO9_wLUrL8ljQvHKk

Prof. Dr. Paul Clayton: Vitaminok, az immun bomba. Erre most igazán nagy szükségünk van! http://www.zinzino.tv/videos/d49addb21d1ce3c25c/xtend-with-dr-paul-clayton-hu

BalanceOil: http://www.zinzino.tv/videos/a09addb51b1be0c628/balance-presentation-movie-hu

Fontos az is, hogy mindenki megtalálja azt a munkát, vagy hobbyt, amit szívesen végez, mert szükség van a boldogsághormonok termelődésére, a minden napi kis örömökre, a pozitív énkép kialakítására, annak érzetére, hogy szükség van rám, én is tettem valamit a magam, a családom, és a „világ” érdekében.

 

Webáruház készítés
olcsobbat.hu